Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 10 záznamů.  Hledání trvalo 0.05 vteřin. 
LABORARTORY BRNO
Červinková, Šárka ; Volnohradský, Radan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
LABORARTORY BRNO- BAKALÁŘSKÁ PRÁCE 2013, FAKULTA ARCHITEKTUYY VUT v Brně Objekt je navržen jako galerie architektury, moderního umění a designu s přidruženými provozy komerčního zaměření jako je kavárna, obchod odborných knih uměleckého charakteru s prodejem suvenýrů a prostory pronajímatelných kancelářských míst či plochy ateliéru. Navržený objekt reaguje na urbánní souvislosti v území a dotváří tak v současné době proluku na exponovaném místě. Řešený objekt reaguje svým hmotovým a tvarovým řešením na půdorysnou stopu vymezeného území, aby tak plně využilo potenciálu místa. Vstupy do objektu jsou při ulici Milady Horákové, taktéž vjezd pro zásobování a vjezd autovýtahu. Při ulici Koliště a v poloze nároží je objekt charakteristický zaoblenou fasádou bez otvorů, která tak tvoří bariéru proti nepřízni hluku z dopravy, ochranu proti přehřívání objektu, jelikož orientace stěny je na jiho- západ. Stěna však především vytváří z hlediska architektonicko- urbanistického clonu- vymezení a jasný názor na dění vně a uvnitř budovy. Pěti podlažní hmota budovy galerie je v hmotovém řešení a půdorysné stopě kompaktní. Tvarové řešení vychází z reakce na pohyb- ruh přilehlých ulic, což je zřejmé z půdorysů objektu. Charakterem řešení hmoty je princip ulity, která chrání- vymezuje a zprostředkovává klid pro koncentraci vnímaní umění. Zaoblení stěn také vychází v maximálně možné míře z principu zlatého řezu a v aplikaci Fibionaciho spirály, která se především propisuje do polohy vstupu a vnitřního auditoria. Kompaktnost tvaru je v posledním podlaží rozložena jak do dynamického zešikmení střechy s orientací k dominantám kostela sv. Jakuba a hradu Špilberku, tak ploch teras sloužích veřejnosti jako vyhlídkové místo. Kompaktnost tvaru a materiálové řešení dali stavbě charakter pevnosti s jasným urbánním vymezení vůči dopravnímu ruchu. Charakterem budovy je bariérová oblá stěna při ulici Koliště a v nárožní pozici k ulici Milady Horákové. Fasáda při ulici Milady Horákové je rozehrána čtvercovými otvory oken. V horním podlaží se objekt dynamicky otvírá městu. Výrazným prvkem je řešení vstupu, které návštěvníky, tak jako ulita šneka, vtahuje do vnitřního dění.
LABORARTORY BRNO
Krkošková, Kateřina ; Velek, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Galerie architektury, moderního umění a designu. Situovaná na exponované parcele v rámci brněnské okružní třídy, na neklidném nároží Milady Horákové / Koliště, kde se za posledních 100 let vystřídaly 3 zcela odlišné budovy. Nárožní neklid se propisuje do exteriéru v dramatické hmotě, aby v interiéru mohla vyniknout introvertní chrámová atmosféra, podpořená horním světlem, které vzniká právě při “rotaci” kolem nárožního bodu. Jak návštěvník prochází galerií, mění se prostory i světlo kolem něj, interiér získává nové perpektivy...
LABORARTORY BRNO
Ravčuková, Markéta ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Galerie architektury, moderního umění a designu.Nachází se na nároží spojující ulice Milady Horákové a Koliště. Doplňuje významné městské budovy a vytváří prostor pro expozici nejrůznějších forem. Je významným bodem mezi městským parkem Lužánky a centrem města. Budova je tvořena třemi hmotami na sebe vzájemně navazujícími.Provozy uvnitř jsou rozděleny na jednotlivé části výstavní galerie, kavárny, ateliéru a přednáškového sálu.
LABORARTORY BRNO
Šimara, Eva ; Rada, Pavel (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Galerie architektury a designu situovaná na nároží ulic Milady Horákové a Koliště. Koncept nového pavlačového domu, inkubátor pro umělce, architekty, designery a studenty. Hmota domu se vyznačuje atriem s pavlačemi, na které navazují ateliery, na vnější fasádu se propisují tři galerie s různým výstavním prostorem. Fasáda domu je tvořena hliníkovou okenicovou stěnou, která umožnuje individuální míru osvětlení pro ateliery a současně mění charakter domu z otevřeného až po uzavřený.
LABORARTORY BRNO
Jirka, Martin ; Bořecký, Petr (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
návrh galerie architektury na nároží ulice Koliště a Milady Horákové
LABORARTORY BRNO
Jirka, Martin ; Bořecký, Petr (oponent) ; Wahla, Ivan (vedoucí práce)
návrh galerie architektury na nároží ulice Koliště a Milady Horákové
LABORARTORY BRNO
Šimara, Eva ; Rada, Pavel (oponent) ; Kratochvíl, Jan (vedoucí práce)
Galerie architektury a designu situovaná na nároží ulic Milady Horákové a Koliště. Koncept nového pavlačového domu, inkubátor pro umělce, architekty, designery a studenty. Hmota domu se vyznačuje atriem s pavlačemi, na které navazují ateliery, na vnější fasádu se propisují tři galerie s různým výstavním prostorem. Fasáda domu je tvořena hliníkovou okenicovou stěnou, která umožnuje individuální míru osvětlení pro ateliery a současně mění charakter domu z otevřeného až po uzavřený.
LABORARTORY BRNO
Ravčuková, Markéta ; Pospíšil, Zdeněk (oponent) ; Boháč, Ivo (vedoucí práce)
Galerie architektury, moderního umění a designu.Nachází se na nároží spojující ulice Milady Horákové a Koliště. Doplňuje významné městské budovy a vytváří prostor pro expozici nejrůznějších forem. Je významným bodem mezi městským parkem Lužánky a centrem města. Budova je tvořena třemi hmotami na sebe vzájemně navazujícími.Provozy uvnitř jsou rozděleny na jednotlivé části výstavní galerie, kavárny, ateliéru a přednáškového sálu.
LABORARTORY BRNO
Červinková, Šárka ; Volnohradský, Radan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
LABORARTORY BRNO- BAKALÁŘSKÁ PRÁCE 2013, FAKULTA ARCHITEKTUYY VUT v Brně Objekt je navržen jako galerie architektury, moderního umění a designu s přidruženými provozy komerčního zaměření jako je kavárna, obchod odborných knih uměleckého charakteru s prodejem suvenýrů a prostory pronajímatelných kancelářských míst či plochy ateliéru. Navržený objekt reaguje na urbánní souvislosti v území a dotváří tak v současné době proluku na exponovaném místě. Řešený objekt reaguje svým hmotovým a tvarovým řešením na půdorysnou stopu vymezeného území, aby tak plně využilo potenciálu místa. Vstupy do objektu jsou při ulici Milady Horákové, taktéž vjezd pro zásobování a vjezd autovýtahu. Při ulici Koliště a v poloze nároží je objekt charakteristický zaoblenou fasádou bez otvorů, která tak tvoří bariéru proti nepřízni hluku z dopravy, ochranu proti přehřívání objektu, jelikož orientace stěny je na jiho- západ. Stěna však především vytváří z hlediska architektonicko- urbanistického clonu- vymezení a jasný názor na dění vně a uvnitř budovy. Pěti podlažní hmota budovy galerie je v hmotovém řešení a půdorysné stopě kompaktní. Tvarové řešení vychází z reakce na pohyb- ruh přilehlých ulic, což je zřejmé z půdorysů objektu. Charakterem řešení hmoty je princip ulity, která chrání- vymezuje a zprostředkovává klid pro koncentraci vnímaní umění. Zaoblení stěn také vychází v maximálně možné míře z principu zlatého řezu a v aplikaci Fibionaciho spirály, která se především propisuje do polohy vstupu a vnitřního auditoria. Kompaktnost tvaru je v posledním podlaží rozložena jak do dynamického zešikmení střechy s orientací k dominantám kostela sv. Jakuba a hradu Špilberku, tak ploch teras sloužích veřejnosti jako vyhlídkové místo. Kompaktnost tvaru a materiálové řešení dali stavbě charakter pevnosti s jasným urbánním vymezení vůči dopravnímu ruchu. Charakterem budovy je bariérová oblá stěna při ulici Koliště a v nárožní pozici k ulici Milady Horákové. Fasáda při ulici Milady Horákové je rozehrána čtvercovými otvory oken. V horním podlaží se objekt dynamicky otvírá městu. Výrazným prvkem je řešení vstupu, které návštěvníky, tak jako ulita šneka, vtahuje do vnitřního dění.
LABORARTORY BRNO
Krkošková, Kateřina ; Velek, Jan (oponent) ; Makovský, Zdeněk (vedoucí práce)
Galerie architektury, moderního umění a designu. Situovaná na exponované parcele v rámci brněnské okružní třídy, na neklidném nároží Milady Horákové / Koliště, kde se za posledních 100 let vystřídaly 3 zcela odlišné budovy. Nárožní neklid se propisuje do exteriéru v dramatické hmotě, aby v interiéru mohla vyniknout introvertní chrámová atmosféra, podpořená horním světlem, které vzniká právě při “rotaci” kolem nárožního bodu. Jak návštěvník prochází galerií, mění se prostory i světlo kolem něj, interiér získává nové perpektivy...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.